Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE
1 - SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
SATICI:
DESS Elektronik San. Tic. Ltd. Şti. Adresi: Taksim Cad. No:123/40 Taksim
- İSTANBUL Tel.: 0212 592 67 79 Email: satis@dess.com.tr
ALICI:
Müşteri
MADDE
2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU:
İş
bu sözleşmenin konusu, Alıcının Satıcıya ait www.dess.com.tr web sitesinden
elektronik ortamda sipariş verdiği, sözleşmede bahsi geçen nitelikleri haiz ve
yine sözleşmede satış fiyatı belirtilen mal/hizmetin satışı ve teslimi ile
ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. Alıcı, satışa konu
mal/hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat
koşulları vs. satışa konu mal/hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma”
hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit
ettiğini ve sonrasında mal/hizmeti sipariş verdiğini is bu sözleşme
hükümlerince kabul ve beyan eder. www.dess.com.tr sitesinde ödeme sayfasında
yer alan ön bilgilendirme ve fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE
3 - SÖZLEŞME TARİHİ:
Satıcı
tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha sözleşme alıcı
tarafından .... tarihinde imzalanarak kabul edilmiş ve bir nüshası alıcının
mail adresine mail gönderilecektir.
MADDE
4 - MAL/HİZMETİN TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ VE TESLİM ŞEKLİ:
Mal/hizmet,
alıcının teslimini talep etmiş olduğu .... adresinde ....’a teslim edilecektir.
MADDE
5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI:
Teslimat
masrafları alıcıya aittir. Satıcı, web sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde
alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını yada
kampanya dahilinde ücretsiz teslimat yapacağını beyan etmişse, teslimat masrafı
satıcıya aittir. Teslimat; stokun müsait olması ve mal bedelinin satıcının
hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır. Satıcı, mal/hizmetin
siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı
bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir
nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise,
satıcı mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE
6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Alıcı,
sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık,
ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim
almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, alıcıya
aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura iade
edilmelidir. Mal/hizmetin tesliminden sonra alıcıya ait kredi kartının alıcının
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun
mal/hizmet bedelini satıcıya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş
olması kaydıyla mal/hizmeti 3 (Üç) gün içinde satıcıya göndermekle yükümlüdür.
Bu takdirde teslimat giderleri alıcıya aittir.
MADDE
7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Satıcı,
sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere
uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim
edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu mal/hizmet, alıcıdan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı
kabul etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz. Satıcı, cayma beyanının kendisine
ulaşmasından sonra 10 (on) gün içinde mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli
evrakı iade eder. Mal/hizmeti 20 (yirmi) gün içinde iade alir. Haklı
gerekçelerle satıcı, sözleşmedeki ifa süresi dolmadan alıcıya eşit kalite ve
fiyatta tedarik edebilir. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını
düşünüyorsa, sözleşmenin ifa süresi dolmadan alıcıya bildirir. Ödenen bedel ve
varsa belgeler 10 (on) gün içinde iade edilir. Garanti belgesi ile satılan
mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden arızalı veya bozuk olan
mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için satıcıya
gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri satıcı tarafından
karşılanacaktır.
MADDE
8 - SÖZLEŞMEYE KONU MAL/HİZMETİN ÖZELLİKLERİ:
Mal/hizmetin
cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm cergiler dâhil satış bedeli
www.dess.com.tr adlı web sitesindeki mal/hizmet tanıtım sayfasında yer alan
bilgilerde ve iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği
gibidir.
MADDE
9 - MAL/HİZMETİN PEŞİN FİYATİ:
Mal/hizmetin
peşin fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte
müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE
10 - VADELİ FİYAT:
Mal/hizmetin
satış fiyatına yapılan vadeye göre fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura
ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE
11 - FAİZ:
Her
yıl Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin belirlediği faiz oranından ve her halde
%30’dan fazla olamaz. Alıcı çalıştığı bankaya karşı sorumludur.
MADDE
12 - PEŞİNAT TUTARI:
Mal/hizmetin
peşinat tutarı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte
müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE
13 - ÖDEME PLANI:
Alıcının,
kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda siteden seçmiş olduğu
taksit biçimi geçerlidir. Taksitlendirme işlemlerinde, alıcı ile kart sahibi
banka arasında imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi
kartı ödeme tarihi banka ile alıcı arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir.
Alıcı, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve
ödemelerini takip edebilir.
MADDE
14 - CAYMA HAKKI:
Alıcı,
sözleşme konusu mal/hizmetin kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
tesliminden itibaren 7 (yedi) gün içinde cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının
kullanılması için aynı süre içinde satıcının müşteri hizmetlerine e-posta veya
telefon ile bildirimde bulunulması ve mal/hizmetin 15. madde hükümleri
çerçevesinde ve iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve www.dess.com.tr web
sitesinde yayınlanmış olan önbilgiler gereğince, kullanılmamış olması şarttır.
Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya alıcıya teslim edilen
mal/hizmete ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur. Cayma hakkına ilişkin
ihbarın ulaşmasını takip eden 7 gün içinde mal/hizmet bedeli alıcıya iade
edilir ve 20 (yirmi) günlük süre içinde mal/hizmet iade alınır. Fatura aslı
gönderilmezse alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.
Cayma hakkı nedeni ile iade edilen mal/hizmetin teslimat bedeli satıcı
tarafından karşılanır.
MADDE
15 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK MAL/HİZMETLER:
Niteliği
itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan ve son kullanma
tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, hijyenik
mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır. Ayrıca, her
türlü yazılım ve programlarında, Çeşitli mediaların (Dvd,Cd v.b), bilgisayar ve
kırtasiye sarf malzemelerinde (toner, kartuş, şerit v.b) ile kozmetik
malzemelerinde cayma hakkının kullanılabilmesi için mal/hizmetin ambalajının
açılmamış, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları şartı bulunmaktadır.
MADDE
16 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI:
Alıcı,
kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart
sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde
faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka
hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekalet ücretini alıcıdan
talep edebilir ve her koşulda alıcının borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde,
alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı satıcının oluşan zarar ve ziyanını
ödemeyi kabul eder.
MADDE
17 - YETKİLİ MAHKEME:
İş
bu sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca
ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri, belirtilen değer üstüne
Tüketici Mahkemeleri; bulunamayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri yetkilidir.